"Vieme odohrať viac ako len vyrovnanú partiu aj proti majstrovi!" - Peter Štrbáň

29.11.2011 10:53

 

Už tretiu sezónu hráva za náš A-tím pravý krídelník Peter Štrbáň, ktorému nik nepovie inak, ako Sidney. Hráč vyznačujúci sa veľkou rýchlosťou a húževnatosťou sa s nami podelil o odpovede na naše otázky a pristavil sa aj pri víkendových zápasoch „A“ mužstva ŠK Lido Prírodovedec. 

 

V krátkosti sa nám predstav.
Mám 23 rokov. Pochádzam z Lednických Rovní. Momentálne prebývam v Bratislave vďaka štúdiu na Ekonomickej univerzite.

Na florbal si presedlal z hokeja, ktorý z týchto dvoch športov je podľa Teba lepší?
Nakoľko je toto len moja tretia sezóna čo sa týka florbalu, je pre mňa športom číslo jedna stále hokej, ktorý som hrával takmer 14 rokov, ale na chuť florbalu som prišiel hneď, ako som začal trénovať a hrávať na profesionálnejšej úrovni a baví ma čím ďalej tým viacej.

 

Porovnaj minuloročné a tohtoročné sústredenie v Dubňanoch.
Keď si to zoberiem z pohľadu A-tímu, tak by som povedal, že tohtoročné sústredenie možno prinieslo len nadobúdanie individuálnych skúsenosti a kondície jednotlivým hráčom nakoľko nás z A-tímu sa zúčastnilo 5-6 hráčov. Na tom minuloročnom nás bolo oveľa viac, hrali sme v stálych formáciach, zohrávali sa, nacvičovali presilovky, oslabenia, štandardky. A v tomto zložení sa pomerne hralo aj celú minulú sezónu, v ktorej to bolo aj vidieť, čím sa dostavili výsledky a nakoniec aj postup do playoff.

V čom vidíš dôvod nižšieho počtu bodov ŠK Lido v tejto sezóne?

Jednoznačne tým, že nepremieňame v góly tutovkové šance, ktorých máme v zápasoch veľmi, veľmi veľa a taktiež dostávame pomerne veľa gólov.

Ako vnímaš ty tohtosezónne rozdelenie dvojičky Vasil - Sidney a čo hovoríš na spoluprácu s novými hráčmi v druhom útoku?
Na začiatku sezóny sme sa, ako celý tím tak aj my v útoku s Vasilom dosť trápili a chcelo to nejakú zmenu pre nový impulz. Tak sa tréneri rozhodli trošku premiešať formácie. Spoluprácu s novými kolegami Jožkom Holíčkom a Andrejom Kazimírom si pochvaľujem. Na ihrisku si rozumieme a hrá sa mi s nimi veľmi dobre.

V posledných zápasoch sa ti gólovo aj bodovo darilo, budeš pokračovať v nastúpenom trende?
Som rád, že som sa po útlme zo začiatku sezóny začal trošku presadzovať, čomu tiež veľmi vďačím spoluhráčom. Nejaký ten bodík či gólik v zápase vždy poteší, no viac poteší výhra tímu. A či bude daný trend pokračovať? Ja pevne verím, že áno a dúfam, že sa bude dariť aj ostatným chlapcom a aj tímu.

Zhodnoť dva víkendové zápasy proti 1. FBC Trenčin a M-Šport Trenčín. 
Proti úradujúcemu majstrovi sme odohrali dobrý zápas a mohli sme vidieť, že vieme odohrať viac ako len vyrovnanú partiu aj proti takému silnému mužstvu ako je 1.FBC. Proti M-Športu sme nastupovali s cieľom zvíťaziť, čo sa nám však nepodarilo, aj keď sme boli oveľa lepším tímom. No doplatili sme hlavne na nepremenenie vyložených šancí.

Sid alebo Sidney je Tvoja neodmysliteľná prezývka, nosíš číslo 87. Tvojim vzorom bude zrejme Sidney Crosby, prečo?
Mojimi vzormi sú Peťo Bondra, ktorý je veľká osobnosť slovenského hokeja a dodával mi inšpiráciu v mojich hokejových začiatkoch a znovodobých hokejistov práve Sidney Crosby, ktorý má iba 24 rokov a už vyhral Stanleyho pohár, titul majstra sveta a zlato z Olympiády. Najskôr som chcel číslo 12, ktoré som nosil na hokejovom drese, ale keďže toto číslo bolo obsadené tak 87 bola jasná voľba.   

Nemáta Ťa vo sne spomienka na nočné preliezanie plota v Dubňanoch? :)

Na túto príhodu som už dávno zabudol, ale ďakujem za pripomenutie ... možno práve teraz tie nočné mory prídu :))

 

Ďakujeme za odpovede a želáme veľa bodov a málo nočných môr!