...v Lide ostanem a neprestúpim nikam inam - Peter Jukl

29.11.2013 20:43

Niektorí ho poznáte, niektorí ste o ňom zatiaľ iba počuli, niektorí neviete o koho ide. Avšak každý, kto sa príde pozrieť na tréning či zápas starších žiakov alebo dorastu si hneď tohto chlapca zapamätá. Svoj čas na rozhovor nám poskytol usilovný a odhodlaný brankár Peter Jukl. Čítajte ďalej ak sa chcete dočítať viac o jednej z našich nádejí do budúcnosti! 

 

Pre všetkých čo ťa nepoznajú sa nám prosím predstav. Kto si, odkiaľ si, kde chodíš do školy, kam smeruješ,...

 

Volám sa Peťo Jukl mám 14 rokov. Bývam na Ostredkoch. Môj chrám učenia sa nachádza v Ružinove, konkrétne na Ostredkovej 14. Mám veľa koníčkov, no prevažne sa venujem florbalu, gitare a kresleniu. 

 

Ako si sa dostal k florbalu a konkrétne do Lida?

Florbal hrávam už od 12 rokov. Začal som hrať v školskom klube, ktorý sa však rozpadol z finančných dôvodov, ktoré ani ja sám nepoznám...  Do Lida som sa dostal spolu s mojím kamarátom Lukášom Likavcom. Lido nám padlo vhod vďaka vhodnej lokalite, a tak sme napísali vedeniu klubu, ktoré nás s ochotou prijalo. Keďže má Lido super tím, hneď sa nám zapáčilo a ostali sme tam... 

 

Táto sezóna má pre teba poradové číslo 3. V tvojej nováčikovskej ste boli brankári traja, v druhej si bol sám, teraz je vás znovu viac. Kedy a prečo ti to najviac vyhovovalo/vyhovuje? 

No, keď som v Lide začínal, tak som bol dosť zanedbávaný a mal som čas odkukávať techniku od iných brankárov, no moc mi to nepomohlo, pretože som ju nevedel použiť. Keďže na druhú sezónu som bol úplne sám, tak som mal výborné podmienky na rozvíjanie seba samého. Venovali sa mi tréneri, s hráčmi som si mohol zdokonaľovať techniku a súdržnosť.  Na túto sezónu sa teším najviac, pretože sa nám zvýšil počet hráčov a dokonca aj BRANKÁROV :D ,čo sme ukrutne potrebovali... Teraz sa cítim super, lebo sa už nemusím obávať toho, že keď sa nedostavím na zápas, tak prehrá celý tím.

 

Vekovo si starší žiak, ale chytáš všetky zápasy - aj dorastencov aj starších žiakov. Spolu s Peťom Šimonom si od začiatku minulej sezóny nevynechal ani jeden zápas. Ako zvládaš to, že si nemôžeš dovoliť ani ochorieť? =)

Tak moje zápasy sú viac-menej iba dobre rozmiestnené na mojej časovej osi. Preto to zvládam v pohodičke. No a tie choroby, neviem, proste keď som chorý tak je to buď simulované alebo som chorý naozaj, ale to je vždy iba cez týždeň :D

 

Tento rok sa vám zmenil kormidelník aj v starších žiakoch aj v doraste. Ako vnímaš zmenu ty? 

Myslím, že mňa sa táto zmena nijak nedotkla, pretože trénerka nás zamestnáva skoro neustále a ak si nájdeme spolu s ostatnými brankármi voľný čas, tak sa zdokonaľujeme v tom čo nám nejde  + môj bývalý tréner nás chodí skoro každý piatok na tréningy naučiť to, čo nás ešte nenaučil/ nestihol naučiť.

 

V pondelok 25.11. sa uskutočnil zraz Výberu Bratislavského kraja vo vekovej kategórií 1997 a mladší, kde si sa dostal spolu s Viktorom Vnukom do základu a teda aj na ďalší zraz, ktorý sa uskutoční v januári. Čo ti to dalo? 

Čo mi to dodalo.. Tak asi ďalšiu dávku sebadôvery, istotu v tom, čo robím a mojim rodičom som možno konečne dokázal, že mi na tomto športe záleží a že môžu byť na mňa  hrdí.

 

Párkrát si už nakukol aj do šatne nášho A-čka. Dokonca si zaňho aj odohral prípravný zápas, v ktorom si zožal úspech v podobe výhry 7:5. Čo ti dávajú tréningy a zápasy s A-čkom? 

Moje tréningy s mužmi "A" mi dodávajú skúsenosti, tiež som sa tu naučil, že výhra nie je všetko. Tiež som sa utvrdil v tom, že v Lide ostanem a neprestúpim nikam inam. Myslím, že keby nebolo tejto kamarátskej súdržnosti, ktorá nie je v každom klube, tak sa celé Lido rozpustí...

 

Teraz si v deviatom ročníku a čaká ťa Testovanie a prijímacie skúšky na strednú školu, takže mimo florbalu máš určite aj čo študovať. Máš určené priority? =D Obávaš sa viac slovenčiny alebo matematiky? =)

Mojou prioritou je určite dobre urobiť monitory a následne aj prijímačky. Matika mi problém nerobí no slovenčina ma DESÍ :D študujem kedy to len ide, čo mi dosť uberá z môjho času na ostatné veci. Aj teraz nachádzam vo florbale určitý odpočinok/ relax . Chcel by som sa venovať stavebníctvu, a tak sa rozhodujem medzi odbornou strednou školou a gymnáziom. Každopádne mám v pláne urobiť si vysokú architektúru alebo niečo také ....

 

Za rozhovor Peťovi ďakujeme a prajeme mu, aby mu odhodlanie zlepšovať sa prinášalo ovocie aj naďalej. Držíme ti palce v tvojej florbalovej kariére, ale rovnako aj na Testovaní a všade inde! 

 

Rozhovor sprostredkoval: Pavol Veninger