"Toto je najlepší kolektív v akom som kedy hral!" - Vladimír Vajda Čavajda

08.12.2011 23:52

 

Hráč, ktorý prišiel do Lida ako víchor, rýchlo zapadol a florbal sa stal jeho vášňou. Skvelý chalan do kolektívu, ktorý sa zlepšuje zo dňa na deň. Dámy a páni, Vladimír Vajda Čavajda.

 

 

Predstav sa nám v krátkosti.

Zdravím, volám sa Vladimír Čavajda ale všetci ma volajú Vajda. Mám 27 rokov a pochádzam z Martina. Momentálne žijem tu v Bratislave, keďže pracujem – študujem na Prírodovedeckej fakulte.

Ako si sa dostal k florbalu?
Florbal som dlhé roky ignoroval, čo teraz ľutujem, keďže som takmer celý život hrával aktívne futbal a pasívne hokejbal, tak o iné športy už nebol záujem a ani čas. Až minulý rok ma zavolal bratranec , či si nejdem s ním zahrať florbal na univerzitné hry. Tak som si povedal, že to skúsim a táto hra ma úplne nadchla. Začal som sa ľudí pýtať kde sa dá hrávať florbal na súťažnej  úrovni a skončil som v Lide, díky Jožo. :D

Veľmi rýchlo, prakticky už v letnom sústredení si zapadol do kolektívu. Ako to robíš a ako Ťa prijali spoluhráči a spoluhráčky do kolektívu?
V prvom rade chcem povedať, že toto je najlepší kolektív v akom som kedy hrával. A ako to robím, že som hneď zapadol?  Trochu som sa každému povtieral, pár komplimentov chalanom z Áčka, že  hrajú jak diabli a bolo to v suchu.  

Za krátky čas si zaznamenal raketovú florbalovú kariéru, dostal si sa z nuly až do A-tímu ŠK Lido Prírodovedec. Ako si to videl ty?

Tak bolo to pre mňa veľké prekvapenie. Na letnom sústredení mi tréner povedal, že budem trénovať s A mužstvom. Bol som z toho trochu nervózny, lebo dovtedy som nemal skúsenosti s profesionálnym florbalom, takže som bol na tréningoch niekedy dosť stratený. Opäť musím vyzdvihnúť chalanov, lebo ma už na prípravných zápasoch riadne hecovali a podporovali, čo mi veľmi pomohlo ak nie na hernom prejave tak na psychickej pohode určite.

Mal si veľkú trému pred prvým zápasom v extralige?
Tak to bol riadny adrenalín. Bál som sa ako malé decko, že ak spravím chybu, tak úsilie celého mužstva vyjde na prázdno.

Po skvelom úvode prišlo preradenie do B-tímu, Tvoje pocity a postrehy?
Myslím, že to nepoteší nikoho, na druhú stranu to úplne chápem a rešpektujem. Posledných pár tréningov som sa necítil úplne v pohode, čo sa odzrkadlilo hlavne na hernom prejave. Tréner teraz potrebuje zamakať hlavne s prvými dvoma päťkami, keďže Lido je na tom túto sezónu v tabuľke trochu horšie.  Ja ako náhradník by som tam skôr narúšal tréningový proces, kde sa momentálne trénujú rôzne herné kombinácie, presilovky, štandardky a podobne. S trénerom sme sa bavili, že to je len dočasné preradenie tak dúfam, že po pár tréningoch sa budem môcť opäť vrátiť k A – mužstvu, pretože tie tréningy sú na úplne inej úrovni a mňa naozaj posúvajú herne ďalej a je to obrovská motivácia trénovať s chalanmi.

Hrávaš v obrane ale často Ťa to ťahá do útoku. Je tak?

Máš pravdu. Je to taký zlozvyk z futbalu, kde som hrával záložníka a v podstate som hrával aj v obrane aj v útoku.

Chceš na záver pozdraviť rodičov, priateľov, známych, Buca? :)

Tak pozdravujem hlavne Bucových rodičov. Odkazujem, že sa im Buco veľmi podaril. A zdravím všetkých ľudí čo ma poznajú a hlavne Liďákov!