Skvelú partiu, čo máme v Lide by som nevymenil! - Roman Günther

12.01.2014 08:47

V predstavovaní hráčov Lida pokračujeme s niekým, koho netreba predstavovať... Jeho kľučky, góly, asistencie, obetavosť a nasadenie nepoznajú len všetci ľudia  v Lide, ale aj na celom florbalovom Slovensku. Aj preto sme dlhoročného kapitána Áčka Romana Günthera oslovili s pár otázkami, na ktoré nám rád odpovedal. Nech sa páči!


Predstav sa nám, kto si, odkiaľ pochádzaš a čo robíš a ako si sa dostal do Lida.
Volám sa Roman no všetci ma volajú Gunťo, Ganty, Frňák atď...Pochádzam z Bratislavy a pracujem v jednej nemenovanej firme (UPC) :) Do Lida som sa dostal ešte počas štúdia na vysokej škole, kde si ma/nás (s Brčom) všimol Moky s Milanom a tak sme to skúsili...
 
Hrával si kedysi aj volejbal, dá sa niečo z tohto športu preniesť do florbalu?
Na volejbal mám len dobré spomienky a vždy keď mám príležitosť a voľný čas, rád si ho zahrám. Podobnosť volejbalu a florbalu je evidentná: tiež je to kolektívny šport zameraný na výbušnosť a zranené členky či kolená :)
 
Idú reči, že keď ste so svojim parťákom zo školy, Matejom Brčom Halienom začínali hrávať florbal, nebol si hneď od začiatku taký dobrý, čo sa stalo, že si sa vypracoval na svoje súčasné kvality? Poraď, nech aj my ostatní sme takí dobrí :)
Neviem o tom, že by som teraz bol neaký dobrý len sa snažím pristupovať ku zápasom a tréningom zodpovedne, nechať na ihrisku všetko, rešpektovať supera a baviť sa florbalom. Aj keď niekedy to ide tažko, no taký je šport ale myslím, že preto to hrávam/e :)
 
Po Milanovi Forrovi si teraz ty náš dlhoročný kapitán, okrem chvíľky, keď si ju dočasne predal Sidneymu. Prečo si sa Céčka vzdal a prečo si ho vzal späť?
Som rád, že som dostal dôveru trénerov a hráčov aby som nosil kapitánske ,,C,, Určite je to pre mňa veľká česť a zodpovednosť. Čo sa týka toho, prečo som sa ho vzdal...začínal som cítiť, že už to ako ,,kapitán,, na ihrisku nezvládam. (prehry, nepostup do extraligy atď). No ako sa ukázalo po dohovore hráčov, či trénerov som opäť dôveru kapitána dostal, čo ma teší. 
 
Nie je tajomstvom, že Ťa lákali do svojho tímu na prestup iné kluby, napr. Hurikán či Snipers. Prečo si sa rozhodol ostať? Neľutuješ to?
Myslím, že na toto sa dá jednoducho odpovedať: Ja som srdcom aj duchom ,,LIDÁK,,! Skvelú partiu, čo máme v Lide by som nevymenil!
 
Minulý rok si svojou troškou pomohol Snipers k postupu do M1, ako na to spomínaš a čo želáš týmto chalanom v M1?
V prvom rade si myslím, že chalani zo Snipers patria jednoznačne minimálne do M1 bezpochyby a určite by si to vybojovali aj bez mojej pomoci. So Snipers som prežil pár skvelých mesiacov, na ktoré budem rád spomínať! Je to skvelá partia a super ludia!
 
Prezraď nám svoj doterajší najlepší a najhorší zážitok z florbalu.
Snažím sa tešiť z každého zápasu, akcie, víťaztva, výhry, či bodu a tak najlepších zážitkov mám dosť! No najväčší úspech bol asi opätovný postup do extraligy cez ,,hakačov,, v baráží alebo postup do playoff v extralige. Najhorší zážitok je asi moja chyba 6 sekúnd pred koncom zápasu proti Záhorskej Bystrici a tým pádom prehra 6:7 (čo nám zaručilo nepostup do extraligy). Pozn. redakcie: vtedy sme prehrali viac zápasov, a prehrali sme ich spolu a bez Gunťa by sme ich prehrali oveľa viac.
 
Už neraz sme z Tvojich úst počuli, že prichádza čas zavesiť florbalku na klinec. Prečo máš takéto temné myšlienky?
No to je jednoduché, tento rok budem mať už 29 rokov (to snád neni ani možne) a niekedy sa mi zdá, že už to nieje ,,ono,, a že je na čase prepustiť miesto mladším, kvalitnejším a perspektívnejším chalanom... Pozn, redakcie: Komu??
 
Posledný Silvester si prežil s pár Lido spoluhráčmi, ako sa Ti to pozdávalo?
Bola to super akcia! Teším sa už teraz na niečo podobné len dúfam, že tento krát nás bude ešte viac a že Jožka Holíčka opäť "neokradnú"... :)
 

S Lidožienkou Stankou Tomáškovou ste už spolu dlhšie, ako sú naši prípravkári na svete. V rozhovore, ktorý nám poskytla, odpovedala na otázku: "Kto má hlavné slovo vo Vašom vzťahu?" slovami "No rozhodne Roman :D". Takú istú otázku teraz kladieme Tebe, kto má hlavné slovo?

Myslím, že jednoznačne Stanka :) :) :)

Kapitánovi ďakujeme  za pekný rozhovor a dúfame, že ešte pekných pár rokov na zavesenie florbalky nepomyslí. Dovtedy dúfame, že bude v našom drese predvádzať také výkony, ako doteraz! A so Stankou nech si to vysvetlia, kto teda má hlavné slovo...

JH