"Mám dobrých spoluhráčov, takže potom je to ľahké zbierať body." - Andrej "Vasil" Vasilenko

19.11.2011 23:34

 

V nasledujúcom cykle "Predstavujeme hráčov ŠK Lido" by sme Vám radi predstavili tváre klubu ŠK Lido Prírodovedec, niektoré známejšie, iné menej. Posnažíme sa striedať všetky naše družstvá, nech sa dozvieme niečo viac o všetkých vekových kategóriách, pričom nezabudneme ani na náš šarmantný ženský tím. Začíname ľavým krídelníkom A mužstva mužov, Andrejom Vasilenkom, ktorému nik v tíme nepovie inak, ako Vasil.

 

Predstav sa našim čitateľom, kto si, odkiaľ pochádzaš, čo študuješ?  

Mám 24 rokov. Pochádzam zo Sniny, ale keď som mal 6 rokov tak sme sa presťahovali do Púchova. Momentálne ešte študujem a  dúfam že tento rok sa mi úspešne podarí ukončiť Ekonomickú univerzitu v BA.

 

Pochádzaš zo športovej rodiny, akému športu sa venujú Tvoje sestry, resp. rodičia?

Áno od malička nás rodičia viedli k športu, za čo sme im veľmi vďační. Ja som, predtým ako som presedlal na florbal, dlhé roky hrával hokej, sestry sú hádzanárky a dosiahli v nej niekoľko veľmi pekných úspechov, dokonca doniesli striebro z mládežníckej olympiády. Takže šport je u nás doma rozhodne veľmi obľúbená téma.

 

Ako si sa dostal k florbalu, aké boli Tvoje začiatky s ním a prečo práve ŠK LIDO?

Florbalovú palicu som v rukách prvýkrát držal ešte ako malý chalan na hokejovom kempe, potom som sa s ňou dlho nestretol až na strednej škole, keď sme začali v Púchove hrať mestskú ligu. Ale tak vážnejšie som sa k florbalu dostal až na vysokej kde som začal hrávať s chalamni z ekonomickej. Tam chodil aj Peťo Štrbáň ktorý ma ukecal aby som si prišiel na tréning Lida vyskúšať ako mi to pôjde a odvtedy sa ma nezbavili :)

 

Dlho bol tvojím neodmysliteľným spoluhráčom na ľavom krídle Peťo Sidney Štrbáň, najnovšie hráš s Maťom Krivošom. Aký bol dôvod zmeny a ako sa Ti hrá s novým krídelníkom?

Dôvod zmeny pozná tréner, ale spočíval hlavne v tom, že sa tímu nedarilo presadzovať v útoku a bolo potrebné niečo zmeniť. Dali sme veľmi málo gólov ale posledný víkend priniesol zlepšenie, takže sa táto zmena javí ako pozitívna. S Peťom sme hrali trošku iným štýlom ako to skúšame teraz s Maťom ale zvykáme si a celkom to ide. Navyše Peťovi sa cez víkend darilo takže to vyzerá tak, že aj jemu asi tá zmena prospela.

 

Čo vravíš na nového kormidelníka Mateja Brča Halienu?

Nový tréner priniesol oživenie, upravil tréningy, priniesol pokoj na striedačku. Postupne sa nám začína vracať chuť do florbalu po zbabranom úvode sezóny a snáď budú tomu zodpovedať aj výsledky. Ja mu držím palce aby sa mu darilo a vydržal to s nami čo najdlhšie.

 

Opíš nám svoj pekný gól proti Prešovu.

Celý víkend mi nešla streľba, nechcelo mi to padať ani pri strelách z bránkoviska tak neostávalo nič iné iba sa prekľučkovať až do brány :) Bolo to trošku krkolomné, ale už som videl aj krajšie góly, hlavné je, že sme konečne vyhrali a dúfam že sa nám začne dariť častejšie.

 

V poslednom zápase proti Prešovu dostal súperov hráč 5 minútový trest a ČK po zákroku na Teba, o čo išlo a prečo to súper spravil?

Vyslúžil som si sekeru cez chrbát, celý zápas boli Prešovčania nervózni a skončilo sa to takto, našťastie z toho bola iba modrina a nič vážnejšie.

 

Minulý rok si bol najproduktívnejší hráčom Lida a kanadské bodovanie vedieš aj tento rok, ako to robíš? :)

Bránenie mi moc nevonia tak musím aspoň bodovať aby som bol prospešný pre tým :) Navyše mám dobrých spoluhráčov takže potom je to ľahké zbierať body.

 

Dostane sa ŠK Lido do play-off?
MUSÍ !

 

Ďakujeme za rozhovor a želáme veľa úspechov v našich farbách!