Noví hráči vytvorili rovnako dobrú partiu, aká tu bola za éry starších hráčov - Martin Farmi Kubovič

22.09.2013 22:40

Jednou zo stálic a výstavných kusov tvári v ŠK Lido je nepochybne aj Martin Farmi Kubovič. Odnepamäti je oporou v bránke Lida a ťahá to s týmto tímom už pekných pár rokov. Bolo našou povinnosťou aj cťou ho vyspovedať a priblížiť ho všetkým služobne mladším, ktorí tohto skromného chalana ešte nepoznajú...

 

Predstav sa nám, čo si študoval, kde pracuješ...

Študoval som na gymnáziu Tomášikova a neskôr na univerzite Komenského na fakulte sociálnych a ekonomických vied. Do ŠK Lido som sa dostal už na strednej škole, v druhom ročníku ak si dobre pamätám. Teraz pracujem v spoločnosti Henkel a chytám za B tím ŠK Lida.

 

Ako si sa dostal do Lida a medzi tri žrde?

Čo sa týka mojej pozície ako brankára, tak vždy ma to ťahalo do bránky. Už na základnej škole, keď sme hrávali fotbal, tak som skoro vždy skončil v bránke. A čo sa týka môjho pôsobenia v ŠK Lido, tak som sa do klubu dostal cez Filipa Gilányiho. Filip bol môj spolužiak zo strednej školy a keď videl môj záujem o florbal na hodinách telesnej výchovy, tak ma priviedol do klubu.

 

Si jedným zo starej partie Lida, môžeš porovnať kolektív v dobe hráčov ako Milan Forro, Roman Vydra, Martin Handzo, Anton Wilsch, a súčasný kolektív nového Lida? Zmenilo sa niečo?

Aj keď sa v podstate celý tým obmenil, hlavne príchodom študentov z prírodovedeckej fakulty, musím povedať, že vytvorili rovnako dobrú partiu, aká tu bola za éry starších hráčov. Navyše podstatne zvýšili hráčsku základňu klubu, niečo čo ŠK Lido veľmi potrebovalo za "starších čias".

 

Ako si sa dostal k prezývke Farmár?

Po pravde odpoveď na túto otázku nie je ani mne úplne jasná Dokonca som už počul aj niekoľko rôznych verzií ako táto prezývka vznikla. Pokiaľ ja viem, tak to vzniklo na prvom sústredení ŠK Lido v Dubňanoch v Česku, avšak presné detaily ako táto prezývka vznikla už neviem. Pravdepodobne to ale malo niečo spoločné s mojím zanedbaným (neoholeným) vzhľadom a mierou spoločenskej únavy :-D

 

Aký bol Tvoj najlepší a najhorší zážitok z florbalu v našom drese?

Začal by som najhorším, aj keď si už nepamätám (vďaka Bohu asi) detaily. Bolo to v Košiciach na zápase extraligy, natoľko sa mi nedarilo, že som vyhodil masku do hľadiska a odišiel som do šatne...toto a potom aj občasné chybičky v štýle pustenia malej domov, alebo nepresné vyhadzovanie (spoluhráči isto vedia o čom hovorím :-D ) Čo sa týka najlepšieho zážitku, tak to bolo počas, myslím že prvého, Lido Cupu. Podarilo sa nám vyhrať prvé miesto a po záverečnom klaksóne nasledovalo hodenie sa celého týmu na oslavu na jednu kopu, so mnou prirodzene na spodku.

 

S Barborou Korenačkovou tvoríš dlhodobý Lido pár, ako ste sa dali dokopy a prečo Barča presedlala na badminton?

S Barčou som zoznámil cez florbal, keď ešte hrávala za ženský tím Lido, čo je jedna z veľmi dobrých vecí ktoré mi, dá sa povedať, dal florbal. Neskôr na jednej večernej akcii Lido tímu sa prelomili ľady a odvtedy sme spolu. Čo sa týka Barčinho presunu na bedminton, tak išlo skôr o nedostatok času. Barča chcela začať hrávať bedminton, no nemala dosť času stíhať oboje a tak sa rozhodla pre bedminton.

 

Ako si spomínaš na baráž o extraligu v sezóne 2009 / 2010 a vychytané nájazdy proti HKL-MJM Petržalka?

Rozhodne pozitívne :) Celý tím sme dobre hrali túto sériu a aj na spomínaných nájazdoch si celý tým urobil svoju robotu, mne sa darilo na nájazdoch a chalani premenili svoje nájazdy.

 

Chystáš sa hrať na striedavýy štart za Dragons? Ako sa to zomlelo?

Dostal som takú ponuku cez Maťa Kašlíka, s ktorým pravidelne hrávam florbal každu nedeľu večer a ktorý sa teraz dostal do Dragonsu. Avšak po zvážení všetkých pre a proti, som sa rozhodol nevyužiť túto možnosť, nakoľko by som nebol ochotný venovať florbalu potrebné množstvo času aby som zodpovedne mohol hrať v dvoch tímoch.

 

Netajíš sa svojimi sympatiami k USA, často frfleš na slovenské pomery a zmýšľanie. Koľko sekúnd by si rozmýšľal, kebyže dostaneš ponuku natrvalo žiť v „zasľubenej zemi“?

Nerozmýšlal by som. :)

 

Farmimu ďakujeme za rozhovor a želáme veľa úspešných zápasov v našom drese! :) A a ak príde šanca na USA, nech si to rozmyslí ;)

 

JH