Makám a nechávam si poradiť od skúsenejších - Fridrich Egyenes-Pörsök

01.11.2012 15:18

 

Jedným z ešte stále nových hráčov v liďáckej juniorke a B-tíme je mladý hráč so zaujímavým prejavom na ihrisku i mimo neho. Okrem vlastných hráčskych povinností v Lide sa spolupodieľa aj na trénovaní starších a mladších žiakov. V našom miniseriáli s krycím názvom "Rovnaké otázky, iné odpovede" sa nám predstavuje Fridrich Egyenes-Pörsök alias Friďo.

 

Predstav sa nám v krátkosti, kto si, odkiaľ pochádzaš, čo študuješ?

Som Friďo, mám 18 rokov, narodil som sa v Bratislave, ale rodinou pochádzam z okolia Považskej Bystrice. Študujem maturitný ročník 4-ročného gymnázia na Metodovej ulici so všeobecným zameraním a chystám sa ísť študovať teoretickú fyziku na tzv. MatFyz-e.

 

Ako dlho sa venuješ florbalu a ako si sa dostal do Lida?
Florbalu sa venujem od minulého roka, prakticky som nováčik. Dostal som sa sem po 5 ročnom prehováraní liďáckeho dlhoročného brankára a môjho (ešte)dlhšieročného kamaráta Palina :D (konkrétne pol života ho poznám).

 

Predtým si aktívne hral vodné pólo, prečo??

Miloval som ten šport...teda pardon-ešte furt ho milujem. Ja som taký vodný živočích (voda mi dáva taký špecifický typ slobody - dovolí mi aby som si tam len tak "lietal", ale zároveň drží meč nad mojím krkom, keby som to prehnal a snažil sa spoznať niečo čo mi príroda spoznať nedovolí), dôkazom je, že svoj prvý bazén som preplával mesiac po tom ako som sa naučil chodiť - mal cca 7 metrov. A zároveň som miloval tímové športy a loptové hry. Ale žiaľ kvôli zdravotným dôvodom som musel zavesiť plavky na klinec.

 

Spolu s tvojim dobrým kamošom a spoluhráčom Palom Veningerom trénujete našich žiakov. Je to veľmi náročné krotiť ich mladícky elán? Odvďačujú sa vám hráči na ihrisku predvedenou hrou?

Chalani sa v poslednej dobe veľmi snažia a hrajú s chuťou. Pohľad na ich radosť mi dáva pocit, že robíme správnu vec :)

 

Hrávaš aj za juniorku aj za B- tím, oba kolektívy majú svoje špecifiká, kde sa Tebe hrá lepšie?

Tu mám jednoznačnú odpoveď - Juniorka. Možno je to prekvapivé, ale keď sa na to pozreme poriadne, je to logické. S chalanmi z Juniorky som si odmakal celú minuloročnú sezónu a ku koncu sme boli tím v pravom slova zmysle. V B-éčku ešte nie sme taký tím ako by bolo treba. A navyše chýbajú mi tam zatiaľ mená ako napr. Janko Čulík...ktovie, keď sa vratí budem mať radšej B-éčko :D (teda ak tam bude hrať).

 

Možno aj Tvojim veľkým cieľom je prebojovať sa do A-tímu Lida. Ak je tak, čo pre to robíš?

Určite je (bol by som blázon keby nebol - nie že by som inak nebol :D). Čo pre to robím? Makám, makám a makám. A nechávam si poradiť od skúsenejších (napr. Gunťo, Pali, Dávid Braun). Pri troche štastia sa výsledok dostaví. Uvidíme.

 

Každý kto ťa videl po strelení gólu má zážitok na celý život. Tvoje oslavy by sa uchytili pokojne aj v NHL. Máš nejaký zoznam alebo poradcu na tieto neopísateľné chvíle?

:D Je to proste len uvoľnenie emócií. Mojím poradcom je moje srdce. Keď mám chuť spievať - spievam, keď mám chuť skákať - skáčem, keď mám chuť mlčať, tak mlčím...ale takú chuť nemávam často, ja som taká tlčhuba :D

 

Od nemenovaného Pala V. vieme, že za tvojou prezývkou "Šaman Džungle" sa skrýva dlhá story. Kde má tento pseudonym svoje korene? (prosím v skratke)

V skratke? 1. ročník, stredná škola - pesnička Welcome to the jungle a zopár veľmi strelených udalostí na veľmi strelených miestach (napr. v Strelenke) s mojou veľmi strelenou kamoškou. Tam to má korene, no a vzniklo to, keď som skákal s dotyčnou okolo ohňa na oslave jej brata. A navyše som vždy miloval opice, ktoré sú tak trošku symbolom džungle. Takže tak :)

 

Ďakujeme za rozhovor a želáme veľa radosti so žiakmi, v juniorke, Béčku a hlavne na sobotňajšej stužkovej!

 

Transparentný účet


SK24 0900 0000 0051 2971 0129

 

PARTNERI

 
 

 

Kontakt

Športový klub LIDO Stachanovská 36
821 05 Bratislava
č. účtu: 2929848026/1100
banka: Tatra banka, a. s.
IBAN: SK02 1100 0000 0029 2984 8026
lido@lido.sk