Lido sa pod nový vedením trénera a exhráča Mateja Halienu prebúdza

18.11.2011 14:04

Trápiace sa Lido má v úvode sezóny bodové suchoty. V uplynulej sezóne bol celok Prírodovedeckej fakulty nebezpečnejším. Zmena a nový impulz prišiel pri zmene trénera. V Kubíne bod a doma dva - to je bilancia Mateja Haliena na lavičke Lida. Po víkende sme si tak zobrali na slovíčko exhráča a súčasne trénera Mateja Halienu.

Ako ste sa dostali k florbalu ako k športu?

Pochádzam z Martina, kde som v detstve hrával ľadový hokej a neskôr v mládežníckych a dorasteneckých rokoch hokejbal za rodný Martin. Bol som aj na majstrovstvách Slovenska, takzvanom MAMUT Cupe, kde sa nám darilo. K florbalu som sa dostal počas môjho štúdia na vysokej škole v Bratislave, kde som zakotvil práve v Lide.

Ako aktívny hráč Lida ste pomysleli, že raz bude tento tím pod vašou taktovkou?

Moje zranenie ma ovplyvňuje už tretí rok, mám operované koleno. Nad alternatívou trénera som preto ešte neuvažoval, nakoľko som sa po určitej pauze vždy vrátil späť a som ešte pomerne mladý. Aj minulú sezónu som opäť začal hrať tesne pred play-off a odohral som všetky zápasy proti ATU.

Zranenie vás odstavilo od hráčskej činnosti. Pomýšľali ste aj naďalej o florbale?

Pretrvávajúce zdravotné problémy mi nedovoľujú hrávať florbal na 100-percent a určite by som nezvládol extraligové nasadenie. Pri florbale som chcel zostať a trénerská pozícia bola jednou z možností. Otázku nižších súťaží nechávam stále otvorenú.

Bolo treba zmeniť niečo v tíme, keď sa nedarilo? Bol to práve tréner?

Aktuálnu sezónu som začal v Lide ako asistent. Herne sme sa trápili a chcelo to nový impulz. Samotní hráči mali iniciatívu na zmenu trénera a väčšina tímu navrhla na pozíciu hlavného trénera mňa. Tím som už viedol ako hlavný tréner aj proti Dolnému Kubínu.

Počas víkendu ste viedli tím, ako ste spokojný s dvojkolom?

Zápas s ATU sa pre nás nezačal dobre a už prvé striedanie sme inkasovali. ATU bolo lepším tímom, no dovolím si tvrdiť, že v určitých fázach zápasu sme boli herne lepší. Zápas proti Prešovu bol pre nás veľmi dôležitý. Ujali sme sa rýchlo vysokého vedenia, no po vlastných fatálnych chybách najmä v obrane, sme súperovi dovolili zápas zdramatizovať. Získali sme však veľmi dôležité dva body.

Čo vám ukázali zápasy a naopak čo nie je vidieť v tréningu?

Skúšam chalanom na tréningu naordinovať nové cvičenia a pracujeme aj na zmene herného systému. Máme pred sebou ešte kus roboty, no verím, že chalani majú na to, aby sa zlepšili. Problém nám robí hlavne obranná činnosť a nízka efektivita v zakončení.

Ako vás v pozícii prijali hráči, keď do nedávna ste bol ich spoluhráč?

Myslím, že s tým v kabíne problém nebol. Drvivá väčšina chalanov v týme ma poznala už dlhšiu dobu. Presvedčil som ich mojimi hernými kvalitami a mojím poňatím hry počas mojej nazvime to "aktívnej kariéry"

Nie je problém zvýšiť aj hlas počas alebo v kabíne?

Snažil som sa byť kľudný a aj sa snažím vždy riešiť všetko s čistou hlavou. Dnes proti Prešovu som však musel zobrať timeout a na hráčov trocha nakričať, pretože sa Prešov dostával na koňa. Myslím, že to pomohlo a chalani po mojich tvrdších slovách začali opäť predvádzať svoju hru. Takže so zvýšeným hlasom problém určite nemám.

Čo je vaším cieľom v novej funkcii v celku ŠK Lido Prírodovedec?

Na začiatku sezóny sme mali cieľ najlepšie sa umiestniť v základnej časti. To znamenalo čo najvýhodnejšiu pozíciu do play off. Po slabom úvode sezóny sa však ciele zmenili a teraz je naším najväčším cieľom postup do play off.

Ďakujeme za rozhovor a odpovede na otázky. Prajeme veľa úspechov na lavičke ŠK Lido Prírodovedec.

 

zdroj: www.florbalportal.sk