Do sezóny s novými tvárami: Lukáš Nôta

06.09.2020 19:33

    So sezónou 2020/2021 nás čaká zopár veľmi významných zmien. Či už sa to týka pravidiel nastavených v súvislosti s pandémiou koronavírusu, alebo zavedením živých prenosov na huste.tv. Výraznou obmenou prešiel aj káder piateho družstva z minulej sezóny. Po skončení sezóny sme sa dozvedeli o zámeroch Slezáka skúsiť zahraničný angažmán. Vnuk si to namieril, zatiaľ na sezónu, k mestskému rivalovi a Ringer potrebuje dať svoje telo zdravotne do poriadku.

    Manažment Lida však počas tohto obdobia taktiež nezaháľal a podarilo sa mu dotiahnuť viacero významných akvizícii a zvučných mien. Postupe vám prinesieme rozhovor s každým z hráčov prichádzajúceho do mužského kolektívu ŠK Lido.

    Ďalším na rade je produktívny útočník z juhu stredného Slovenska. V poslednej edícii juniorskej extraligy stihol zavesiť 59 gólov a s 18 asistenciami na gól tak ovládol štatistiky celej ligy. Ešte predtým si stihol odkrútiť sezónu v 1. lige mužov, kde sa nestratil a obsadil v bodovaní 11. priečku. Na novú sezónu však Lukáš Nôta spojil svoje sily s klubom z Bratislavy a bude tak obliekať dres pravých Rangers!

Čau Lukáš, v minulej sezóne si bol hráčom Dukly Banská Bystrica, kde si sa stal najproduktívnejším hráčom celej súťaže. Popíšeš nám ako sa zrodil tvoj prechod do Lida?

Koncom apríla ma oslovil Adam Varga s ponukou hrať mužskú extraliga za Lido. Podmienky sa mi páčili, no do začiatku sezóny bolo ešte dosť ďaleko, tak som si to nechal otvorené. Postupne prišli aj ponuky z iných extraligových a prvoligových tímov. Preto bolo náročné vybrať si nový klub. Vyskúšal som si tréning, zapáčilo sa mi tu, tak som si vybral ako svoje nové pôsobisko práve Lido.

Čo ťa lákalo na prestupe do Lida?

Podmienky, ktoré mi Lido dokáže poskytnúť. No hlavne kolektív, pretože priateľský kolektív je základ úspechu.

Zatiaľ si sa s mužstvom stretol na tréningoch a prípravných zápasoch. Vieš nám popísať rozdiely medzi mužskou a juniorskou kategóriou?

Určité rozdiely tam sú. Juniorská extraliga mi príde viac technickejšia. U mužov sú hráči silovo vyspelejší, hrá sa dosť do tela a hra je rýchlejšia. Jednu sezónu som odohral aj mužskú prvú ligu v Detve, takže mám skúsenosti aj s mužským florbalom.

Máš už číslo pre novú sezónu? Prípadne aké by si chcel?

V Lide budem obliekať dres s číslom 28. Je to moje obľúbené číslo. Súvisí s dátumom narodenia.

Tento rok tiež nastupuješ ako prvák na Ekonomickú univerzitu v Bratislave. Bol si už predtým v Bratislave. Ako sa ti páči mesto?

Mesto sa mi páči. Je to aj jeden z dôvodov, prečo idem študovať na vysokú školu práve do hlavného mesta. Posledné roky som do Bratislavy cestoval pravidelne, keďže sa venujem aj behu a konali sa tu rôzne bežecké podujatia. Takže minimálne centrum poznám celkom dobre, a teda nemal by som sa tu stratiť. :)

Prezradíš nám ako si doteraz trávil leto a ako si sa pripravoval na sezónu?

Športovo. Veľa som behával, cvičil core, chodil na túry alebo počas voľna som si rád zabicykloval. Počas horúcich letných dní som bol často aj pri vode a dva týždne som strávil na Orave pri starkej.

Čo by si rád odkázal svojim novým spoluhráčom a celému Lidu spolu s jeho fanúšikmi?

Verím, že môj príchod do Lida bude pre tím prínosom, podarí sa nám čo najlepšie umiestniť v základnej časti a následne v play-off.

 

    Lukášovi ďakujeme za rozhovor, ktorý nám poskytol. Zároveň želáme veľa študijných a hlavne športových úspechov v hlavnom meste Slovenska spojených spolu s Lidom.

 

Autor: Ondrej Pagáč